Jak oswoić gremilina?

Każdy z nas się czegoś boi, jedni pająków, inni ciemności, choroby, a jeszcze inni boją się gremlinów. Zaproś najbliższych i razem wykonajcie poniższe ćwiczenie.

Każdy z nas się czegoś boi, jedni pająków, inni ciemności, choroby, a jeszcze inni boją się gremlinów. Czym jest gremlin? Twoim strachem, myślami w głowie, które ciągle i ciągle powracają. Co zrobić ze strachem, z tym okropnym gremlinem, który powoduje ucisk w gardle i ból brzucha?

Jak wygląda Twój gremlin? Czy ma jedną,  dwie głowy? Oko na środku czoło, czy milion oczu jak mucha?

Zaproś najbliższych i razem wykonajcie poniższe ćwiczenie. W ramach Kopalni Wiedzy JSW przez kilka najbliższych tygodni będą pojawiały się ciekawe ćwiczenia i zabawy dotyczące oswojenia strachu.

Karuzela marzeń

Potrzebujesz:

  • Sznurek lub nitkę,
  • wieszak na ubrania,
  • kilka kartek,
  • nożyczki
    • Narysuj na kartce kilka obłoków, minimum 5. Wytnij je a następnie na każdej zapisz jedno swoje marzenie, pragnienie lub rzecz, którą chcesz osiągnąć.  (np. marzysz o nowym rowerze, wyjeździe nad morze, uśmiechniętej mamie, zdrowiu, nowym samochodzie, większym kieszonkowym, płynnym mówieniu po angielsku, 5 z matematyki, locie w kosmos… Pisz szczerze, nic Cię nie ogranicza).
    • Ważne, żeby treści były zapisane pozytywnie i tak, jakbyś je już miał/miała: mam 5 z matematyki; mam nowy rower; bliska mi osoba jest szczęśliwa; mam tygodniowo 50 złotych kieszonkowego.
    • W każdy obłoczku zrób dziurkę i nanizuj sznurek, tak aby obłoczki były na różnej długości. Przywiąż je do wieszaka i powieś nad swoim łóżkiem.

    Pozwól działać karuzeli marzeń!

    Karolina Oczyp

    Z wykształcenia nauczyciel mianowany, z zamiłowania przewodnik zarówno dzieci, młodzieży jak i dorosłych. Prowadzi warsztaty dla osób w różnym wieku m.in. z edukacji ekologicznej, finansowej, komunikacji i umiejętności miękkich, Design Thinking – metody twórczego i kreatywnego rozwiązywania problemów. Założycielka i prezes „Fundacji Rodzinnej”.

    Luiza Wawrzyńska-Furman

    Doktor nauk teologicznych wykładowca, nauczyciel dyplomowany, wykładowca Psychologii rozwojowej w SWPR; trenerka neuroedukacji INPP w zakresie trudności szkolnych. Prowadzi autorski program „Pogodne dzieci” rozwijający inteligencję emocjonalną dzieci w wieku 6-13 lat.