Indywidualne podejście – wartości w marcu

Każde z dzieci ma inne potrzeby i rozwija się w swoim tempie.

Dotyczy to także dorosłych. Nie ma dwóch osób, które tak samo odbierają świat, które mają identyczne doświadczenia.

Mamy inne dominujące zmysły, inne potrzeby i talenty. Pamiętajmy o tym, wspierając dzieci i młodzież w rozwoju. Po pierwsze – nie każdy musi zostać matematykiem albo pisarzem. Równie ważne są umiejętności sportowe czy talenty muzyczne. Warto poczytać o tzw. inteligencjach wielorakich.

Starajmy się możliwie elastycznie podchodzić do metod nauki, bo ktoś woli tylko słuchać, ktoś inny uczy się poprzez robienie notatek, a jeszcze inny poprzez realizację projektów i doświadczenie. Każdy z nas ma inną – ulubioną porę na naukę, inny czas maksymalnego skupienia. My – dorośli często o tej różnorodności zapominamy. Obserwujmy, bądźmy otwarci, reagujmy i nigdy nie porównujmy dzieci ze sobą…

youtube-thumbnail

3. Indywidualne podejście

Zobacz podobne

W styczniu wybraliśmy „wsparcie i bezpieczeństwo” – bo to podstawa.

"Chcemy czuć się bezpiecznie i otrzymywać wsparcie od dorosłych , kiedy coś nam nie wychodzi, kiedy jest nam trudniej."

Czytaj

Akceptacja rówieśników

Zarówno dzieci jak dorośli potrzebują przyjaznego otoczenia i akceptacji, aby się rozwijać.

Czytaj